Powered By Blogger

Tuesday, June 28, 2011

Dugaan itu bukti kasih sayang-NYA

Hari ini ( minggu 36 ) aku menjejakkkan kaki ke Hospital Putrajaya bersama suami tercinta dan anak kesayangan kami..
Hari Selasa di mulakan dengan senyuman yang ceria sementara menunggu giliran untuk check up.
Bila sampai gilran...aku dah mula tegang bila giliranku mengambil masa yang agak lama berbanding orang lain.Nasib baik Adam tidur je kat dalam stroller dia....aman sikit emosiku....
Aku gementar sket apabila doktor yang aku jumpa adalh doktor lelaki..Doktor Afif...sedap nama...sehensem orangnya dan budi bahasanya...aku buat muka selamba dan tenang bila dia da mula selak2 untuk buat scan kat perut....slumber siot....hehehhe....
scan punya scan belek punya belek perut aku yg x berapa boyot ni...dia agak risau sket..." baby kecik ni x besar sgt" aku da agak da mesti dia akan ckp cmtu...aduh..apa pula masalahnya ni..bunyi degupan jantung baby ok...xde masalah..cuma berat dia hanya 2.1KG ok....tu yg Doktor Afif risau...
da siap scan...duduk lagi kejap...dia hilang....ntah kenapa...then datang balik dia nak scan lg...aduh...sekali lg ke?tapi Doktor lain amik alih Doktor Nor Hashliena plak...dia pon scan balik...sme gak..baby kecik...aduh...da suspek ni..
Doktor Liena ni pon explain dengan baik..dia ckp baby puan ni kecik..sepatutnya berat da 2kg lebih...tp baby ni makin kecil bkn membesar...next week kena induce la lau jalan x buka c-zer..pilih salah 1...nak induce dulu ke...nak c-zer terus....aku dah nak meraung ni..tahan...airmata...padahal mata dah berair sket....c-zer adalah mimpi ngeriku....

No comments:

Post a Comment